Monday, June 14, 2010

Maasikakook väikese õuna lisandiga

Aega võttis, aga asja sai. Selle koogi tegemine oli küll üks suur ettevõtmine:) Originaalis on see maasika-rabarberikook, kuid kuna ma unustasin Eestist rabarberit kaasa võtta ja Kristo emale ei mahtunud need kotti ning siin üheski suuremas ega väiksemas poes pole neid saada, siis pidin midagi muud välja mõtlema. Ainult maasikatega ka teha ei tahtnud. Nuputasin, millega küll võiksin rabarberid asendada. Lõpuks otsustasin ühe õuna hautada apelsinimahlas, sest mulle tundus, et kerge apelsinimekk oleks mõnusaks maitse nüansiks. Lisaks on selle koogiga seotud naljakas lugu. Nimelt, panin želatiini vette paisuma ning hakkasin vahukoort vahustama. Kui ma tahtsin vahukoorele lisada vaniljesuhkrut, siis avastasin, et see on otsas. Otsisin kõik kapid läbi ja imestasin, et mul pole seda. Lõpuks jäi pilk ka želatiinile, mis oli juba vähemalt 5 minutit vees olnud - see ei olnud üldsegi paisunud. Hakkasin lusikaga liigutama ja uurima, milles võiks asi olla. Ja ennäe imet, mu ninna tungis tugev vanilje lõhn:) Ma olin 5 sl vaniljesuhkrut paisuma pannud ning tühi tops kirjaga "Vanilliinisokeri" seisis kausi kõrval. Seega oli mul tegelikult otsas želatiin. Õnneks leidsin veel 5 želatiinilehte ja koogi tegemine ei jäänud pooleli.









Põhi:

12 Digestive küpsist
75 g võid
Täidis:
250 g kohupiima
2 dl vahukoort
1 õun
1 dl apelsinimahla
5 želatiinilehte
kaneeli
vaniljesuhkrut
1,5 dl suhkrut
maasikaid

Purustasin küpsised ja segasin sulatatud võiga. Asetasin saadud segu koogivormi põhja, äärtele panin pooleks lõigatud maasikad ning tõstsin vormi külmkappi.
Täidise jaoks tükeldasin õuna ning hautasin apelsinimahlas. Kui õun oli pehme, siis püreestasin saumiksriga ning maitsestasin kaneeli ja törtsu apelsinipipraga. Panin želatiinilehed 10 minutiks vee sisse paisuma. Samal ajal vahustasin vahukoore suhkruga. Segasin omavahel õunapüree ja kohupiima. Pigistasin želatiinilehed liigsest veest tühjaks ning sulatasin 3 sl apelsinimahlas ja mikserdasin selle õunapüree-kohupiima massi hulka. Lõpuks segasin juurde vahukoore. Tõstsin täidise koogivormi ja raputasin peale maasikatükid. Lasin külmkapis taheneda.
Ma ei uskunud, et see nii maitsev tuleb. Kerge kaneeli maitse ja natukene apelsinipipart. Mõnus!

No comments:

Post a Comment