Friday, April 30, 2010

Mojito jäätis ja šokolaaditükkidega kohvijäätis

Olen sattunud jäätise tegemise soonele. Peale Miisu jäätise valmistamist tahtsin teha veel mõnda huvitava mekiga maiustust ning Mojito maitse tundus olevat üsna ahvatlev. Kuna mul oli sünnipäevast jäänud Saaremaale pudel rummi ja fariinsuhkrut, siis otsustasin selle jäätise meisterdamise lükata sellele ajale, kui ma ükskord saarele jõuan. Siin ma nüüd olen.
Lisaks on minust saanud üks suur kohviarmastaja (ma ütleks, et lausa piinlikult sõltlane) ning Mojito jäätise valmistamise käigus hüppas ei tea kust pähe mõte kohvi ja šokolaadi kooslusest. Mõeldud tehtud. No kui juba jäätise tegemiseks läks:)

Mojito jäätis:

2,5 dl fariinsuhkrut
2 dl vett
2 laimi koor + mahl
punt piparmünti
4 cl rummi
400 ml vahukoort
1 purk suhkruta kondenspiima

Kõige pealt valmistasin siirupi. Selleks panin potti suhkru, vee, laimi koore ja mahla ning piparmündi lehed. Kuumutasin umbes 15 minutit ja lisasin juurde rummi ning kuumutasin kuni siirup muutus pisut paksemaks. Seejärel kurnasin läbi sõela ja jahutasin.
Hiljem vahustasin vahukoore kuni pehmete tippude ilmumiseni, seejärel lisasin kondenspiima ja vahustasin veel, kuni segu muutus pisut paksemaks. Seejärel valasin umbes veerand kogusest teise kaussi ning suuremale kogusele mikserdasin juurde jahtunud siirupi ning Mojito jäätis oligi valmis ;)
Jäätis sai väga magus ja laimine. Kellele meeldib mahedam, siis võiks kindlasti poole vähem siirupit teha ja kellele ei meeldi tsitrusekoore mõrkjus, siis pigem kasutada selle mahla.

Kohvijäätis šokolaaditükkidega:
1 tl lahustuvat kohvi
u. 3 spl vett
1,5 spl suhkrut
50 g piimašokolaadi

Mojito jäätise jaoks mikserdatud vahukoore-kondenspiima segust võetud osale lisasin juurde jahtunud kohvi ning hakitud šokolaadi. Mikserdasin läbi ning panin sügavkülma tahenema.
Kõik koostisosad täpselt paigas. Väga maitsev ja mahe!

2 comments:

  1. Nänänänääänäää! Ma sain seda jäätist! Väga väga vääääga hea oli! :)

    ReplyDelete