Friday, November 18, 2011

Singi-juustupirukad

Uskumatu, kuidas on võimalik pisiasjadega oma kaaslasi mõjutada. Nüüdseks on meist vist igaüks jõudnud kedagi mingi pisikuga nakatada. Pillelt saime ahjuciabatta sõltuvuse, tänu Kaddile mängib iga päev mul taustaks Sarah McLachlan'i "Angel" ja Liina üllatas meid imemaitsvate spinatipirukatega, mida me nüüd riburadapidi katsetame. Minu püreesupimaania tõttu on ka Ketust saanud üks püresupimaniaak. Ja Ketu, tema on igas asjas meister - šokolaadikoogid, lehttainasaiakesed, muffinid. Tema võtab ka kõige kergemini need pisikud külge ning teeb nendega katsetusi. Paraku ei ole mul peaaegu, et kunagi võimalik neid maitsta, aga ma ütlen ausalt, et Ketu oskustes ja heades tulemustes ma ei kahtle.



Singi-juustupirukad

(Allikas: Toidutare)

Tainas
150 g võid
1,75 dl piima
1 tl + 1,5 spl suhkrut
25 g presspärmi
5 dl jahu
1 tl soola
1 muna
Täidis (kogused vastavalt soovile. Minu puhul heldekäeliselt)
sinki
juustu
soovi korral maitserohelist
1 muna (määrimiseks)

Sulata 50 g võid ja jäta jahtuma. Sega 1dl käesooja piima 1 tl suhkruga ja lahusta selles pärm. Lisa 1 dl jahu ja klopi hästi läbi. Lisa 0,75 dl toasooja piima, 1,5 sl suhkrut ja muna. Klopi ühtlaseks. Lisa jahtunud sulatatud või.
Mõõda suurde kaussi 4 dl jahu ja 100 g külma võid ning haki noaga läbi, jättes või u 0,5–1 cm tükkideks. Vala vedel tainas jahu-või hulka, sega ühtlaseks. Kata kauss toidukilega ja pane vähemalt 4 tunniks külmkappi.
Haki sink, riivi juust. Rulli tainas jahusel laual (jahuga ei maksa koonerdada) ristkülikuks. Lõika noaga ruutudeks. Määri enne täidise lisamist iga ruut munaga. Seejärel pane lusikaga täidis tainaruudule ning tõsta nurgad vastamisi. Suru kahvliga ääred kinni. Kui kõik pirukad täidetud, siis aseta need küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja lase soojas kohas tund aega rätiku all kerkida.
Enne ahju panekut määri pirukad pealt munaga ning küpseta 200-kraadises ahjus kuldpruuniks.

1 comment:

  1. Aitäh Entsu! Kiituse ja heade sõnade eest! :) Eks mul on teie näol mitu eeskuju, keda oma tegemistes järgin ;)
    Ja need saiakesed! Mmm! See taignaretsept ja ilmselt ka sama sisu läheb juba homme katsetamisele!
    Mis võiks veel ühel nädalavahetuse hommikul parem olla! :)

    ReplyDelete