Thursday, November 24, 2011

Kohupiima-virsikukook

Muusika on see, mis isegi suurema une korral jätab mind veel viivuks ärkvele ja veel viivuks ja veel üheks ja teiseks ja ... Mida ilusam, mida sügavam, mida puudutavam, seda kaugemale lükkub uneaeg. See on hetk päevast, mida ma naudin kogu keha ja hingega. Vahel unustan, et muusika on teraapia. Täpselt see õige ravim, mida mul vaja. Kui selle taas avastan, olen jälle uuel real. Uus leht, uus hingamine, uus energia, uued mõtted, uus positiivsus. Ma olen energia, ma olen õnn.
Jah, me kipume unustama, kui vähe on õnneks vaja. Piisab esimesest lumest, esimesest pungast, esimesest soojast päikesekiirest. Piisab muusikast või ilusast soojast sõnast. Tee seda - paku oma kaugetele ja lähedastele killuke õnne. Sa oled rikkam kui arvata võid. Ulata oma pehme sõbralik käsi, poeta suust kõrvupaitavad sõnad, soojenda neid südamega ja oledki maailma pisut õnne toonud.
Kohupiima-virsikukook

Põhi
200 g digestive küpsiseid
110 g võid
Kate
500 g kohupiima
2 dl vahukoort
425 g purk virsikukonservi
125 - 150 g tuhksuhkrut
1 tl vanillisuhkrut
4+3 tl želatiini
4+3 spl konservi siirupit

Põhja jaoks purusta küpsised ja sega sulatatud võiga. Suru saadud puru 24 cm läbimõõduga koogivormi põhja ja pisut ka äärtele.
Jaga želatiiniportsud eraldi anumatesse (4 tl kohupiimamassi jaoks ja 3 tl virsikupüree jaoks) ja pane need 10 minutiks konservi vedelikku (4 tl kohupiimamassi jaoks ja 3 tl virsikupüree jaoks) paisuma.
Mikserda kokku kohupiim ja tuhksuhkur. Maitsesta vanillisuhkruga. Püreesta virsikud. Vahusta vahukoor.
Sulata želatiiniportsud vesivannil ja lisa need segades nii püreeritud virsikutele kui ka kohupiimamassile. Lõpuks sega viimasele juurde vahustatud vahukoor.
Nüüd vala pisut virsikupüreed koogi põhjale, seejärel tõsta juurde kohupiima-vahukooremass. Lõpuks kata pealt ülejäänud virsikupüreega. Võid kaunistuseks tõmmata noa või kahvliga triibud ja siiru-viirud sisse.
Pane kook vähemalt neljaks tunniks külma kohta tahenema.

2 comments:

  1. Võrratud! Nii kook kui sina! :)

    ReplyDelete
  2. Nii ilus kommentaar ei oleks tõesti saanud peitu jääda! Hea, et viga parandatud.

    ReplyDelete