Monday, November 21, 2011

Kodujuustubruchettad

Minu emal on olnud kombeks öelda "Külas on hea, aga kodus veel parem". Jah, ma ei vaidle vastu, aga ma püüan alati pakkuda oma külalistele parimat, et liiga suur koguigatsus peale ei tikuks. Ja nii hea on käia külas külalislahketel inimestel. Mulle meenuvad sellega seoses mu vanaisa ja vanaema, kelle juurde sisse astudes pandi alati veekann tulele, lõigati vorstid, leiva- ja saiaviilud taldrikutele, täideti küpsisekausid ning külmkapist poetati lastele pihku iirisekommid. Vanaema pistis suhkrutüki suhu ning rüüpas alustaldrikult teed. Nii me istusime seal laua taga, jutustasime päevast, kohalikest uudistest, jälgisime, kuidas bussid graafikus püsivad ning pea igakord loetlesime üle kõik lapselapsed ning perekonnaliikmete sünnipäevad.
Nüüd olen mina see, kes paneb tee ja kohvi jaoks vee keema, lõikab leiva- ja saiaviilud, katab laua ning serveerib maiuspalasid. Koos külalistega rüüpame rohelistest tassidest hommikukohvi ning ampsame kõrvale rohekas toonis tervislikke kodujuustubruchettasid.

Mida pakud sina oma külalistele?

Pildi autor: Nele Hulkko

Kodujuustubruchettad
(Allikas: A. Kang "Süües terveks ja kauniks!")

4 viilu ciabattat või täisterasaia
2 sl oliiviõli
2 küüslauguküünt
200 g kodujuustu
1 avokaado
1 tomat või peotäis kirsstomateid
1 sl rohelist pestot
Soovi korral maitsestamiseks laimipipart

Pintselda ciabatta või täisterasaia viilud oliiviõliga ning rösti 250-kraadises ahjus 5 minutit. Hõõru röstitud viilud pooleks lõigatud küüslauguküüntega.
Tükelda avokaado. Haki tomat või poolita kirsstomatid. Sega kokku avokaado, tomatid ja pesto. Soovi korral maitsesta laimipipraga. Kata leiva-/saiaviilud seguga ja naudi.

Pildi autor: Nele Hulkko

1 comment:

  1. Paistab, et oled oma külalislahkuse oma vanavanematelt pärinud, sest sinu kodus olen ma alati suurima heameelega külaline! :)

    ReplyDelete