Sunday, August 29, 2010

Karamelline õunakook

Ma armastan sügist! Imeline aeg. Kannatamatult ootan juba kuldseid lehti, neid imelisi kirjuid metsatukki ja rändavaid linnuparvi. Oh, kui mõnus. Ainult, et seekord on sügis pisut teise hõnguga - ilma koolita. 18 aastat käisid sügis, kool ja mina käsikäes. Nüüd on lihtsalt sügis ja mina. Okei, mu väike Pärdik ka:))), kes täna oma väikese abistava käega hoidis või vahustamise ajal kindlalt miksrit.

Tainas:
3-4 hapukat õuna
100 g võid
200 ml suhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
0,5 tl soola
2 ml jahu
2 tl küpsetuspulbrit
50 ml piima
Glasuur:
100 ml vahukoort
100 ml suhkrut
1 sl võid

Määrisin 24 cm läbimõõduga koogivormi võiga ja raputasin peale jahu. Koorisin ja lõikusin õunad õhukesteks viiludeks. Sättisin need tihedalt koogivormi põhja. Mikserdasin või suhkruga ja soolaga heledaks vahuks ning lisasin ükshaaval munad, tainast vahepeal ühtlaseks mikserdades. Seejärel sõelusin hulka küpsetuspulbriga segatud jahu, valasin juurde piima ja segasin ühtlaseks. Tõstsin taina õuntele ja küpsetasin ahjus 190 kraadi juures.
Glasuuri jaoks kuumutasin suhkrut võis kuni see võttis pruunika tooni. Seejärel lisasin vähehaaval juurde vahukoore, glasuuri pidevalt segades. Kui kook oli küpsenud, siis torkasin puutikuga augud sisse ja valasin peale glasuuri.

2 comments:

  1. No mul pole lihtsalt sõnu :) Hommikul juba küpsetab kooke koos pisikese Printsiga. Tubli ema! :)Pai

    ReplyDelete
  2. Ja Pätu ka juba tubli, aitab ja õpib oma superkokas emme kõrvalt! :)

    ReplyDelete