Tuesday, October 5, 2010

Peedisupp

Selle supi puhul polnud ootused üldse kõrged, kuna viimane apelsiniga tehtud supp oli alla igasugust arvestust. Samuti ei ole ma kunagi olnud suuremat sorti peedisõber. Vähemalt borši pole vabatahtlikult söönud. Kui, siis ainult rohke hapukoore ja mitme leivaviiluga. Lapsepõlve mälestused:) Üldiselt ma hapukoorega suppi ei söö, kuna minu jaoks rikub see ehedad maitsed ära, aga peedisupi puhul on see nagu kohustuslik lisand.
Ahjaa, see supp ületas mu ootused mitmekordselt. Retsept pärit Rimist.

2 toorest peeti
2 porgandit
2 sl oliiviõli
1-2 sellerivart
2 küüslauguküünt
1 sibul
1-2 apelsini mahla (2,53 dl)
700-900 ml kana- või aedviljapuljongit
1 loorberileht
2 tera nelki
1 apelsini õhukeselt kooritud oranž kooreosa
1-2 sl mett
soola, pipart

Koori ja riivi pett ja porgand ning prae neid kuumas oli koos hakitud selleriga 7 minutit. Lisa purustatud küüslauk ja hakitud sibul ning prae veel umbes 7 minutit. Vala hulka puljong, apelsinimahl. Lisa loorberileht, apelsinikoor, nelk ja kuumuta keemiseni. Maitsesta soola, pipra ja meega. Lase keeda kuni aedvili on meelepäraselt pehme (5-10 minutit). Seejärel eemalda apelsinikoor, nelk ja loorberileht.
Musta leiva ja hapukoorega serveerituna maitses suurepäraselt!

2 comments:

  1. Võtsin ka selle retsepti eile Rimist, lähiajal proovin samuti ära.

    ReplyDelete
  2. Mina ka boršisuppi ei söö aga seda peedisuppi sööks küll! :)

    ReplyDelete