Saturday, October 2, 2010

Domino-juustukook

Must do - nimekiri lüheneb. Muidugi tuleb aina uusi ja huvitavaid retsepte peale, aga kui ma nii palju interneti avarustes ei tuhniks, siis püsiks kõik mõistuse piires. See retsept on pärit ajakirja Maku kodulehelt. Originaalis kasutatakse täidises vahustuvat vaniljekastet, aga kuna Selveris polnud seda ega ka vaniljekastmepulbrit, siis asendasin puuduva vahukoorega. Kui kellelgi plaanis seda kooki teha, siis soovitan ikkagi otsida originaalis ette nähtud aineid. See aga ei tähenda, et vahukoorega kook halvem oleks. Sugugi mitte!

Põhi:
200 g Digestive küpsiseid
100 g taluvõid
1,5 sl kakaopulbrit
Täidis:
2,5 dl vahukoort
0,25 dl suhkrut
3 želatiinilehte
200 g toorjuustu
2 tl vanillisuhkrut
100 g valget šokolaadi
2 sl apelsinimahla
13-14 Domino küpsist
Kaunistuseks:
50 g tumedat šokolaadi

Purusta küpsised köögikombainis ja lisa juurde sulatatud või ning kakaopulber. Sega ühtlaseks ning aseta segu 24 cm läbimõõduga koogivormi põhja ja äärtele. Tõsta külmkappi tahenema.
Pane želatiinilehed külma vee sisse paisuma.
Täidise jaoks vahusta vahukoor suhkruga, lisa juurde toorjuust ja maitsesta vanillisuhkruga. Sulata veevannil valge šokolaad, lase väheke jahtuda ning vala vahukoore-toorjuustusegu hulka. Kuumuta kastrulis apelsinimahl, pigista želatiinilehtedest liigne vesi välja ja tõsta apelsinimahla sisse. Sega kuni sulamiseni. Lase jahtuda ning lisa täidise hulka. Murra Domino küpsised neljaks. Tõsta pool täidisest koogivormi põhja, laota peale Dominod ning kata ülejäänud täidisega.
Lase külmkapis tarduda vähemalt 4 tundi.
Enne serveerimist kaunista sulatatud tumeda šokolaadiga.

5 comments:

  1. Apppi Entsu! Kuidas ma pean suutma oma lubadust (aasta lõpuni mitte ühtegi šokolaadikooki teha) pidada, kui sa sellise retsepti siia üles paned! See näeb nii uskumatult isuäratav välja!!! :)

    ReplyDelete
  2. Oeh, oeh.. ma ei ütle kohe mitte kui midagi :) ohkan vaikselt omaette edasi!

    ReplyDelete
  3. Ja mina ütleks mmmm! See kook toodi mulle ukse taha ära ja see on lihtsalt nii nii hea! Pidin end tõsiselt piduradama, et Tõnisele ka paar ampsu jätta! :)

    ReplyDelete
  4. Okei, nüüd ma olen küll hirmus kade ketu pihta!

    ReplyDelete
  5. Nii-nii, minu aadress on Vabaduse pst 181-16 - palun mulle ka ukse taha kooki :D

    KUSJUURES - mul oli algselt plaanis ka ühte Domino juustukooki sünnipäevaks teha. Aga hea, et ma paar alternatiivi ka otsisin. Nüüd läheb üks neist hoopis käiku.

    ReplyDelete