Thursday, February 25, 2010

Kuldne apelsini-köögivilja püreesupp krõbedate grahamsaia kuubikutega

Otsustasin täna teha midagi kiiret, lihtsat ja kerget, sest eilne õhtusöök oli aeganõudev. Kapis oli värskeid porgandeid, Saaremaalt toodi külakostiks õunu ning kartulitest pole puudust. Kuna ma juba ammu olen tahtnud teha Angeelika Kangi raamatust "Süües terveks ja kauniks" apelsini-köögivilja püreesuppi, siis oli mul täna suurepärane võimalus seda katsetada, sest isegi üks apelsin seisis üksikult köögikapi peal.
Lõin raamatu õige koha pealt lahti ja vaatasin üle retsepti. Kuna mu liikumisvõimalused on juba peaaegu nädal aega piiratud, siis juurselleri järgi ei saanud ma lipata. Seega ei valminud minu supp täpselt retsepti järgides, vaid olemasolevate vahenditega arvestades.

4 porgandit
1 väike sibul
4 kartulit
5 väiksemat õuna
1 apelsini mahl
1,5 l kanapuljongit
u. 150 g maitsestamata sulatatud juustu
ürdisegu
pipart
Lisaks:
5 viilu grahamsaia

Esmalt tükeldasin porgandid kuubikuteks, hakkisin ära sibula ning kuumutasin neid potis, kuhu lisasin supilusika jagu oliiviõli. Peale seda valasin üle kanapuljongiga ning lasin keskmisel kuumusel keeda. Samal ajal tükeldasin kuubikuteks kartulid ning lisasin porganditele. Seejärel koorisin ja tükeldasin õunad ning tõstsin potti teistele seltsiks. Kui koostisained olid pehmed, tõstsin poti tulelt ning pigistasin sisse apelsinimahla, lisasin sulatatud juustu ja püreerisin nuimikseriga ühtlaseks. Maitsestasin ürdimaitseaine ja pipraga.
Serveerisin grahamsaia kuubikutega, mille röstisin ahjus kuldseks.
Minule, kui suurele püreesuppide armastajale, oli see küll üks mõnus õhtusöök.

No comments:

Post a Comment